Asiakkaiden tyytyväisyys hyvällä tasolla

17.02.2017

Imatran Seudun Sähkö Oy on osallistunut vuosittain Energiateollisuus ry:n koordinoimaan energiayhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimukseen. Tutkimusta on tehty vuodesta 2010 alkaen, ja viime syksynä asiakkaille tehty kysely oli järjestyksessään kuudes. Imatran Seudun Sähkö osallistui tutkimukseen viidettä kertaa, ja monella mittarilla mitattuna tulokset olivat paremmat kuin kertaakaan aiemmin.

 

Tutkimuksessa haastateltiin 150:tä asiakasta puhelimitse. Tutkimukseen valikoituivat asiakkaat, joilla on voimassa oleva sähkönsiirto- ja myyntisopimus Imatran Seudun Sähkön kanssa. Tutkimuksessa kartoitettiin palveluiden eri osa-alueita sähkön laadusta asiakaspalveluun ja laskutuksen selkeyteen. Tavoitteena oli saada käsitys asiakkaiden tyytyväisyydestä yhtiön palveluita ja toimintaa kohtaan sekä löytää toiminnan kehittämiskohteet ja vahvuudet.

 

Kokonaisarvosanaksi yhtiön toiminnasta asiakkaat antoivat arvosanan hyvä +. Edeltävään tutkimukseen verrattuna tulokset nousivat lähes jokaisella osa-alueella. Yhtiön keskeisiä vahvuusalueita ovat laskutuksen selkeys ja yhtiön vastuullinen ja asiantunteva imago.

 

Imatran Seudun Sähkön asiakkaat arvostavat eniten häiriötöntä sähkönjakelua, laskutuksen selkeyttä, kilpailukykyistä hintaa ja palveluhaluista henkilöstöä. Samat asiat korostuvat myös valtakunnallisesti. Sähkönjakelun häiriöttömyydestä Imatran Seudun Sähkö sai asiakkailta erittäin hyvän arvosanan, ja vikojen korjausnopeuden arvosana oli toimialan keskiarvon yläpuolella. Asiakkaiden tyytyväisyys oli parantunut merkittävästi myös muutos- ja häiriötilanteiden tiedottamisessa sekä energiankäytön raportoinnin toimivuudessa.                      

 

Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset otettiin tyytyväisenä vastaan yhtiössä.

 

- Erityisesti asiakkaat, jotka ovat asioineet kanssamme, kokivat saaneensa erittäin hyvää palvelua. Tulos oli selkeästi yli toimialan keskiarvon. Lisäksi tutkimuksen mukaan asiakkaidemme tyytyväisyys jo ennestään kiiteltyyn asiakaspalveluun on parantunut edelleen. Siitä kiitos kuuluu jokaiselle, joka on vuoden aikana ollut asiakkaiden kanssa tekemisissä, toteaa energiapalveluiden liiketoimintapäällikkö Jussi Selenius.

 

Hyvistä tuloksista huolimatta tavoitteet on asetettu jo tulevaan.

 

- Tavoitteenamme on nostaa kokonaistyytyväisyys kiitettävälle tasolle ja löytää sellaiset palvelukanavat, joilla pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Unohtamatta perinteistä puhelinpalvelua, joka on edelleen valtakunnallisesti ja paikallisesti mieluisin tapa ottaa yhteyttä sähköyhtiöön. Vastuullisena ja asiantuntevana yhtiönä haluamme erottua kilpailluilla markkinoilla erityisesti asiakaspalvelulla, jatkaa Selenius

Häiriökartta

Täältä näet sähkönjakelun häiriöt alueesi sähköverkossa. Kartassa eivät näy asiakkaan omassa verkossa olevat viat.

http://hairiotilanne.voimatieto.fi/iss/frontpage.htm

Wattis online-palvelu

Hoida energia-asiasi kuntoon vaivattomasti verkossa. Tee muuttoilmoitus, sähkösopimus tai vertaile tuotteita.

http://www.wattis.fi

Vikapäivystys 24h

Palvelemme ympäri vuorokauden sähkövikoihin ja sähkönjakelun häiriöihin liittyvissä tapauksissa.

/sahkonsiirto/palvelut/vikapaivystys-24h

Lue sähköviestiä!

Käy lukemassa kuulumisiamme asiakaslehdestämme!

http://www.iss-sahkoviesti.fi

Usein kysytyt kysymykset

Osaatko lukea sähkölaskuasi? Tutustu myös muihin usein kysyttyihin kysymyksiin!

/ohjeet-ja-vinkit/usein-kysytyt-kysymykset