Postin lakon vaikutukset sähkölaskujen toimituksiin

14.11.2019

Päivitys 22.11.

Postin kautta lähetetyille sähkölaskuille ei kerry viivästyskorkoa lakon aikana

Postin kautta lähetetyille laskuille ei kerry viivästyskorkoa lakon aikana. Viivästyskorkoa aletaan periä vasta, kun tilanne jakeluviiveiden osalta on normalisoitunut.

Sähköt eivät myöskään katkea eikä perintäprosessi etene, jos asiakas on Postin jakelun varassa. Postin jakelussa olevia toimeksiantoja ei edistetä lakon aikana, ellei asiakasta ole pystytty tavoittamaan vaihtoehtoisia kanavia esim. tekstiviestiä sähköpostia hyödyntäen.

Seuraavat sähkölaskut Imatran Seudun Sähkön asiakkaille lähetetään vkolla 50. Tilaamalla e-laskun verkkopankin kautta marraskuun aikana voi varmistaa, että joulukuussa lähetettävä sähkölasku saapuu perille ajallaan.  

Alkuperäinen tiedote:

Posti- ja logistiikka-alan unionin PAU:n 11.11.2019 alkanut lakko saattaa viivästyttää kirjepostin sekä sähkölaskujen saapumista asiakkaille, joilla on paperilaskutus käytössä.

Marraskuussa viikolla 45 olemme lähettäneet asiakkaillemme laskuja, joista noin 10 000 kpl on lähetetty paperisena. Osalle asiakkaista sähkölaskut löysivät perille ennen lakon alkamista, mutta suuri osa toimituksista viivästyy lakon vuoksi.

Suosittelemme asiakkaitamme käyttämään hyödyksi Wattis online-palveluamme, joka palvelee 24/7 osoitteessa www.issoy.fi/wattis. Palvelusta löytyvät muun muassa kaikki asiakkaan sähkölaskut pdf-muotoisena.

Palveluun pääsee kirjautumaan joko pankkitunnuksilla tai asiakasnumerolla ja salasanalla. Ensimmäisellä käyttökerralla Wattikseen täytyy rekisteröityä käyttäjäksi.

Siirry Wattis online-palveluun

Myös maksuneuvonnastamme asiakkaamme voivat pyytää alkuperäisen laskun sähköpostiinsa tai lakon pitkittyessä pyytää eräpäivän siirtoa.

Maksuneuvontamme palvelee: 
puh. 09 2315 0463
issoy@ropocapital.fi
ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15  

 

Asiakaspalvelumme osoitteessa Karhumäenkatu 2, 55120 Imatra palvelee kaikissa sähköasioissa:
ma-pe klo 9-15
puh. 05 6835 209
asiakaspalvelu@issoy.fi

Seuraamme tilanteen kehittymistä ja tiedotamme lisää tarvittaessa.

 

Olisko aika vaihtaa e-laskuun?

Suosittelemme paperitonta e-laskua vaivattomaan sähkölaskujen hoitamiseen. Saat tilattua e-laskun käyttöösi omassa verkkopankissasi.

Ohjeet e-laskuun tilaamiseen

 

Häiriökartta

Täältä näet sähkönjakelun häiriöt alueesi sähköverkossa. Kartassa eivät näy asiakkaan omassa verkossa olevat viat.

http://hairiotilanne.voimatieto.fi/iss/frontpage.htm

Wattis online-palvelu

Hoida energia-asiasi kuntoon vaivattomasti verkossa. Tee muuttoilmoitus, sähkösopimus tai vertaile tuotteita.

http://www.wattis.fi

Vikapäivystys 24h

Palvelemme ympäri vuorokauden sähkövikoihin ja sähkönjakelun häiriöihin liittyvissä tapauksissa.

/sahkonsiirto/palvelut/vikapaivystys-24h

Lue sähköviestiä!

Käy lukemassa kuulumisiamme asiakaslehdestämme!

http://www.iss-sahkoviesti.fi

Usein kysytyt kysymykset

Osaatko lukea sähkölaskuasi? Tutustu myös muihin usein kysyttyihin kysymyksiin!

/ohjeet-ja-vinkit/usein-kysytyt-kysymykset