
Puh. 050 344 1241
Palvelee ympäri vuorokauden sähkövikoihin ja sähkönjakelun häiriöihin liittyvissä tapauksissa.
Ennen kuin soitat, tarkista, ettei vika ole omassa laitteistossasi, esim. pääsulakkeissa.
Häiriökartta-palvelussa näytetään keskijänniteverkon vioista ja suunnitelluista keskeytyksistä aiheutuneet sähkökatkot. Kotitalouksien suunnitelluista sähkökatkoista lähetämme tiedon asiakkaillemme tekstiviestillä. Pienjänniteverkon viat ja mahdolliset asiakkaan omassa verkossa olevat viat eivät näy tässä järjestelmässä. Vain laajemmilla alueilla olevat viat näkyvät häiriökartassa.
Jos jakeluverkossa on laajemmalla alueella ilmenevä vika, vikapäivystyksennumero voi olla tukossa suuren soittajamäärän vuoksi. Tällöin päivystäjä on jo todennäköisesti tietoinen viasta. Tällaisessa tilanteessa, mikäli tarkempia tietoja vikaan liittyen ei ole, kannattaa odotella pari tuntia, ennen kuin soittaa uudestaan. Ennen vikapäivystykseen soittamista kannattaa myös ottaa selvää, onko naapureilla ja lähialueilla sähköä.
Muut kuin ISS:n jakeluverkon viankorjaukset ovat laskutettavaa työtä. Näitä ovat mm. kiinteistön sähkölaitteiden aiheuttamat viat, pääsulakkeiden vaihtotyö, liittymisjohto viat jne. (hinnat palvelumaksuhinnaston mukaan).
Vikapäivystykseen voit ilmoittaa linjalle kaatuneista puista. Mikäli vikapäivystyksen numero on tukkeutunut, puista voi ilmoittaa myös sähköpostitse suunnittelu@issoy.fi
Sähköjohtojen lähellä olevien puiden kaatamiseen voitte pyytää puunkaatoapua teknisestä asiakaspalvelustamme, jos puun kaadon turvallisuus epäilyttää.
Sähköjohtojen päälle kaatuneita puita ja maassa makaavia johtoja ei pidä mennä poistamaan, eikä edes koskemaan, hengenvaaran vuoksi. Linjoille kaatuneista puista on syytä ilmoittaa vikapäivystykseen, joka huolehtii siitä, että sähköalan ammattilaiset poistavat puut turvallisesti.
Kaapelinäytöt voit tilata toimiston aukioloaikoina numerosta 050 449 4604. Kiireellisissä tapauksissa kaapelinäytön voi tilata muuna aikana vikapäivystysnumerosta 050 344 1241, jolloin palvelu on maksullista.
Vikapäivystys ei palvele laskutusta koskevissa asioissa. Laskun maksamiseen ja perintäasioihin liittyvissä asioissa Teitä palvelee maksupalvelumme puh. 09 2315 0463.
Mikäli Teillä on kysymyksiä sähköteknisiin yksityiskohtiin liittyen tai tarvitsette neuvoja esim. sähkönkäyttöön, Teitä palvelee tekninen asiakaspalvelumme.
Mikäli haluat sähkönkäyttöpaikkasi häiriötilanteen tekstiviestillä kännykkääsi lähetä seuraavan sisältöinen viesti numeroon 18200.
ISSOY AVAA [toimituskohdenumero] [asiakasnumero]
Toimistuskohdenumeron ja asiakasnumeron löydät sähkölaskustasi. Voit tilata häiriötiedotteen myös Wattis online-palvelusta. Tällöin voit valita haluatko häiriötiedotteen myös sähköpostiisi tekstiviestin lisäksi ja haluatko viestit myös yöaikaan. Tekstiviestillä rekisteröityneille häiriöviestejä toimitetaan päivisin kello 6-23 välillä.
Hoida energia-asiasi kuntoon vaivattomasti verkossa. Tee muuttoilmoitus, sähkösopimus tai vertaile tuotteita.
https://wattis.issoy.fiVikapäivystykseen voit ilmoittaa linjalle kaatuneista puista.
/sahkonsiirto/palvelut/vikapaivystys-24hSuunnitteletko sähköliittymän hankintaa? Katso miten toimia!
/sahkonsiirto/sahkoliittymat/sahkoliittyman-hankinta