Vikapäivystys 24h
Häiriötilanne, toimi näin
1. Tarkista näkyykö vika häiriökartalla
Jos sähköt katkeavat laajemmalta alueelta, häiriö on yleensä jo tiedossamme ja korjaustoimenpiteet aloitettu. Alla olevalta häiriökartaltamme näet tiedossamme olevat runkoverkon viat ja suunnitellut keskeytykset. Pienjänniteverkon viat ja mahdolliset asiakkaan omassa verkossa olevat viat eivät näy tässä järjestelmässä. Jos vikapaikka löytyy alla olevalta kartalta, ei asiakkaan tarvitse ilmoittaa asiasta.
Toimi ohjeiden mukaan
2. Jos vikapaikka ei näy kartalla, tarkista seuraavat asiat
- Sähkökatko saattaa johtua oman asuntosi tai asuinkiinteistösi sähkölaitteen viasta. Tällöin kiinteistön omistaja on vastuussa viankorjauksesta ja kustannuksista.
- Tarkista ettei vika ole omassa laitteistossasi, esim. pääsulakkeissa. Yleisimmät syyt sähköjen puuttumiseen kiinteistöstä johtuvat sulakkeiden palosta, johdonsuojakatkaisijoiden ja vikavirtasuojakytkimien laukeamisesta. Muista tarkistaa, että pääkytkin ”I”-asennossa.
Vaihda tarvittaessa palanut sulake uuteen. - Tarkista, onko naapurillasi sähköt.
- Mikäli vika ei löydy kiinteistön sähköverkosta, ilmoita meille viasta
3. Ilmoita viasta vikapäivystykseen
Vikapäivystys puh. 050 344 1241
- Kiirettömät tapaukset voi ilmoittaa verkkosivulla.
4. Katuvaloviat
Imatran kaupunki vastaa katuvalojen huollosta Imatran alueella. Ohjeet katuvalojen vikailmoituksiin löydät Katuvalaistus | Imatran kaupunki.
Katuvaloihin kohdistuvat hätätyöt päivystysaikana ja häiriöiden vaarattomaksi kytkemisestä ja korjauksesta vastaa Imatran Seudun Sähkönsiirto Oy. Ilmoitukset tehdään vikapäivystysnumeroon.
Häiriöviestipalvelu
Voit tilata sähkönkäyttöpaikkasi vikakeskeytysten häiriötiedotteet tekstiviestillä. Tarvitset aktivointia varten laskustasi löytyvän toimituskohteen 18-numeroisen GSRN-tunnuksen.